Näin Nordea selittää veronkierto-kohua ja asiakaskatoa: Meitä harmittaa – tappiosta ei vielä tietoa

Nordean myy asiakkaille ”varallisuudenhoidon suunnitteluun liittyvää neuvontaa”.
Kotimaa 28.4.2016 12:45
Nordean pääkonttori Satamaradankadulla Helsingissä 5. huhtikuuta 2016. © LEHTIKUVA / MARTTI KAINULAINEN

Niin kutsutut Panama-paperit ovat kolhineet Nordean imagoa. Oletteko menettäneet asiakkaita kohun vuoksi, finanssikonserni Nordean maajohtaja Ari Kaperi?

"Olemme saaneet yhteydenottoja asiakkailtamme viime viikkojen uutisoinnin vuoksi ja keskustelleet asiakkaidemme kanssa aiheesta. Julkisuudessakin on jo kerrottu, että meiltä on lähtenyt yksittäisiä asiakkaita, mutta mitään suurempaa liikehdintää ei ole tapahtunut."

Esimerkiksi ammattiyhdistysliikkeet ovat siirtäneet tilejänsä pois kohun seurauksena. Onko kyse taloudellisesti merkittävistä tappioista?