Ministeriö halusi ”rauhoitella ihmisiä”, viestintätoimisto rakensi ruusuisen kuvan maakunnista
Ministeriö käyttää hallituksen uudistuksia markkinoivaan kampanjaan 600 000 euroa. Verkkosivuston lisäksi rahalla hankitaan mediamainontaa.
Valtioneuvoston maaliskuussa 2018 avaama Omamaakunta.fi-verkkosivusto antaa yleisölle onnellisen kuvan tulevaisuudesta sote- ja maakuntauudistusten jälkeen.
Sivustolla kerrotaan eri väestöryhmille, miten Sipilän hallituksen uudistukset tulevat vaikuttamaan heidän elämäänsä. Esimerkiksi opiskelijoille sivustolla luvataan mahdollisuutta katsoa “vähän luottavammin tulevaisuuteen”.
“Maakunta- ja sote-uudistuksen myötä hyvinvointiyhteiskunnan palveluiden hinta ei karkaa taivaisiin. Sinulla ja seuraavilla sukupolvilla on mahdollisimman laadukkaat ja tasavertaiset julkiset palvelut kaikkialla maassa – riippumatta lähtökohdista”, tekstissä todetaan.
Sivustolla on myös videoita. Niistä ensimmäisellä katsotaan menneisyyteen vuodesta 2082.
“Onneksi se sukupolvi teki silloin oikeita ratkaisuja”, videon naishahmo muistelee viettäessään aikaa iloisesti leikkivän lapsenlapsensa kanssa.