Veikkauksen mainos on tökeryyden huippu: Miten voisi elää kalliisti, törsätä ja latoa seteleitä tiskiin?

KOMMENTTI: Veikkauksen johto ja poliitikot eivät ymmärrä, miksi Suomessa on pelimonopoli.

Profiilikuva
eettisyys
Teksti
Mikko Niemelä
Kirjoittaja on Suomen Kuvalehden toimittaja.
Julkaistu yli kolme vuotta sitten

Valtion omistaman peliyhtiö Veikkauksen markkinointi on ylittänyt itsensä. Jälleen kerran.

Veikkaus on tehnyt todennäköisesti mauttomuuden maailmanennätyksen, johon kykenevät vain harvat ja valitut.

Ilta-Sanomissa 16. maaliskuuta julkaistussa mainoksessa pohditaan miljonäärin elämää:

Jos riihikuivaa olisi niin paljon, että sitä voisi häpeilemättä törsätä myös itseensä? Jos menisi kerrankin oma mukavuus edellä, ja alkaisi suorastaan tuhlata. Törsätä. Latoa kunnolla setelipinoa tiskiin. Rentoutua ja nauttia mukavuuksista”, Veikkaus kirjoittaa mainostekstissään.

Näin mainostaa siis vastuullinen valtion monopolipeliyhtiö yhdellä Suomen suurimman median verkkosivulla. Veikkauksen mainos on osa yhtiön aloittamaa kampanjaa, jossa se aikoo esitellä vuoden aikana erilaisia vaihtoehtoja siitä, ”miten voisi elää kalliisti”.