Tylyyttä kehiin, Finnair, ja rohkeasti Ryanairin tielle!

KOLUMNI: Ryanair on jo tehnyt huonosta asiakaspalvelusta taidetta, kirjoittaa Jan Erola.
Mielipide 6.8.2017 13:03

Kannattaa hankkia eväsleivät lentokentältä, muistutin sveitsiläisiä ystäviämme, kun he lensivät sinivalkoisin siivin Suomeen heinäkuussa. Lentolippuun kun sisältyy tarjoilusta vain kahvi ja mehu. Ja sekin sveitsiläisille outoa mustikkamehua.

Silti Finnairin toimitusjohtaja Pekka Vauramo kehuu yhtiön asiakastyytyväisyyden olevan nousussa. Kertooko se Finnairin hyvyydestä vai kilpailijoiden karmeudesta?

Finskille tärkeässä Kaukoidässä varmasti huomattiin kännykkävideo amerikkalaisen United Airlinesin ylibuukatulta lennolta, kun koneesta raahattiin väkisin ulos iäkäs kiinalaislääkäri. Samaan aikaan kuva Finnairin pilotista syöttämässä matkustajan vauvaa maitopullolla keräsi maailmanlaajuista ihastusta.