Pankit, pilalla
Kolumni: Pankeilla menee huonosti ja yksi syy siihen on ilmiselvä, kirjoittaa Silvia Hosseini.
Olipa kerran nainen, joka halusi asuntolainan. Hän otti yhteyttä viiteen pankkiin: kahteen suoraan ja kolmeen muuhun lainakilpailutuksia tekevän verkkosivuston kautta. Koska nainen oli lainaa hakiessaan ulkomailla seikkailemassa, hän pyysi, että tarjoukset lähetetään ainoastaan sähköpostitse. Pyynnön alkuun hän lisäsi varmuuden vuoksi HUOM!-huomautuksen.
Seuraavana päivänä soi kuitenkin puhelin (johon nainen ei seikkailuiltaan vastannut). Perään tuli viesti: ”Mikäli laina-asiat ovat vielä ajankohtaisia, soittakaa asiakaspalveluumme.”
Puff! Se ensimmäisestä pankista.
Toisesta pankista (jossa naisella oli tili ja vähän säästöjäkin) järjestyi matkan jälkeen puhelinneuvotteluaika, joka vahvistettiin tekstiviestillä: ”Soitamme sinulle sovittuna aikana.” Eivät soittaneet.