Mikä on tilaajan arvo?

Mediakolumni 16.02.2018 06:00
Pasi Kivioja

Maan suurin päivälehti Helsingin Sanomat juhli viime viikolla tilaajamääränsä kasvua, henkilökuntaa kuvattiin pienoishelikopterilla pihamaalla ja lehdessä oli juhlapuheita.

Uutisen mukaan HS:n tilaajamäärä on kääntynyt kasvuun ensimmäistä kertaa 25 vuoteen. Se voi hämmästyttää, jos luulee tilaajamäärän tarkoittavan levikkiä tai painetun lehden ja digitilausten yhdistelmälevikkiä.

HS teki levikkiennätyksensä 1992, jolloin arkilevikki oli 483 000 kappaletta. Vuonna 2016 levikki oli enää 252 000 kappaletta. Uutisessa tilaajamäärän kasvu selittyy digitilausten kasvulla.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu

Pasi Kivioja

Kirjoittaja on vapaa toimittaja, yrittäjä ja SK:n Mediaansekaantuja-blogisti.

Sisältö