Kaiken tämän kriisin keskellä joidenkin huomio kiinnittyy...

Kun pääministerin kaulassa nähtiin kirjava huivi, tuntematon pienyritys myi sen jälkeen satoja samanlaisia. Saako poliitikko mainostaa vaatemerkkiä?

Kotimaa 22.05.2020 06:00
Teksti Aurora Rämö kuvitus Laura villi
Pääministeri Sanna Marin. © Antti Aimo-Koivisto/LK

Mekko oli tullut Uhanan kauppaan helmikuussa. Se oli uutta mallistoa. Mirage nimeltään, sataprosenttista merinovillaa, hinta 259 euroa.

Maaliskuussa myytiin joitakin kappaleita.

Huhtikuussa pääministeri Sanna Marin esiintyi mekossa Ison-Britannian Voguessa. Hän mainitsi haastattelussa merkin nimeltä, luetteli pari muutakin kotimaista pikkumerkkiä.

Miragen myynti kasvoi 500 prosenttia.

Siitä tuli ikään kuin pääministerin koronatuki pienyritykselle.

 

Saako poliitikko mainostaa vaatemerkkiä?

Sellaista kysymystä ei ole jouduttu kysymään eduskunnassa.

Pääsihteeri Maija-Leena Paavola ei muista kuulleensa, että yhdellekään edustajalle olisi koskaan ehdotettu yhteistyötä.

Sisältö