Ilmastopääkaupunki tukee lentämistä
Lappeenranta lisäsi rahaa tappiollisen lentokenttänsä elvyttämiseen. Kenttää käyttävää lentoyhtiötä pidetään Euroopan saastuttavimpana.

Suomen ilmastopääkaupungiksi nimetty Lappeenranta käyttää vuonna 2019 ainakin miljoona euroa saadakseen Euroopan saastuttavimmaksi todetun lentoyhtiön Ryanairin lentämään lentokentältään.
Lentotukiaisilla kaupunki yrittää saada pienen tappiollisen lentokentän kannattavaksi ja lisätä turismia Euroopasta Etelä-Karjalaan.
Lappeenrannan kenttä ei tiettävästi ole koskaan ollut taloudellisesti kannattava.
Vuoden 2015 loppuun asti eli valtiollisen Finavian omistuksessa kenttä tuotti noin miljoona euroa tappiota vuosittain kaupungin tuesta huolimatta.
Vuosina 1998–2015 matkustajia oli vuosittain keskimäärin 30 000 ja ennätysvuonna 2010 noin 116 000.
Junamatka Lappeenrannasta Helsinki-Vantaalle on kutistunut kahteen tuntiin, mikä syö kentän merkitystä. Virkamiesten ja kuntapoliitikkojen enemmistö kuitenkin haluaa ylläpitää lentoja.
Ryanair tunnusti viimein ammattiliitot, mutta työtaisteluille ei näy loppua – Tänään perutaan yli 200 lentoa
Lentohäpeä ei piinaa Finnairin asiakkaita, myöskään päästöjen kompensointi ei kiinnosta juuri ketään – ainakaan toistaiseksi
Yhdet eivät sitoudu mihinkään, toiset sanovat kaikkeen ”kyllä, kyllä ja kyllä” – Puolueiden ilmastolupaukset tutkijoiden arvioitavina