Ilmakuoppia luvassa
Lentoyhtiöt ympäri maailmaa etsivät keinoja pienentää kasvavan liikenteen päästöjä. Biopolttoaineet ovat kalliita, mutta Suomi asetti niille kovan sekoitevelvoitteen.

Väittävät, että maailman lentomatkustajien määrä kaksinkertaistuu kahden seuraavan vuosikymmenen aikana viime vuoden 4,3 miljardista vuoden 2037 8,2 miljardiin.
Väittävät, että lentoyhtiöiden käytössä olevien koneiden lukumäärä yli kaksinkertaistuu samana aikana. Ilmailuteollisuuden kahdesta jättiyhtiöstä eurooppalainen Airbus arvioi asiakasyhtiöidensä ostavan 20 vuodessa yli 37 000 uutta konetta ja maksavan niistä 5 800 miljardia dollaria. Amerikkalaisen Boeingin ennusteet ovat vielä rehvakkaampia: yli 41 000 konetta 6 100 miljardilla dollarilla.
Väittävät siis, että vain taivas on rajana lentomatkustuksen kasvulle.
Älkää uskoko. Lentomatkustus kasvaa, mutta huomattavasti maltillisemmin kuin nämä, 4,4 prosentin (Airbus) tai 4,7 prosentin (Boeing) keskimääräiseen vuosikasvuun pohjautuvat ennusteet antavat ymmärtää.
Belgia jatkoi Boeingin MAX-koneiden lentokieltoa vuoden loppuun – Sooloilu hämmentää Euroopan lentoturvaviraston johtoa
Lentoliikenteen tulevaisuus on sähköinen, ennustaa akkuteknologian pioneeri – Suurin ongelma on yhä akkujen paino
Lentohäpeä ei piinaa Finnairin asiakkaita, myöskään päästöjen kompensointi ei kiinnosta juuri ketään – ainakaan toistaiseksi