Yksisarvinen

Drussila Hollanda-Grönberg on pelisuunnittelija ja koodauskoulun perustaja, vaikkei itse osaa koodata.

Drussila Hollanda-Grönberg ja Hay Day -pelin lehmä Supercellin pääkonttorissa Helsingin Ruoholahdessa.

Tunnustus yllättää. Tohveleissaan pitkin peliyhtiö Supercellin toimiston kokolattiamattoja asteleva pelisuunnittelija Drussila Hollanda-Grönberg kertoo, ettei osaa koodata.

”Minulla on ollut ennakkokäsityksiä, ja siksi en edes yrittänyt.”

Brasilialainen Hollanda-Grönberg on 15 vuotta pelejä työstänyt suunnittelija, joka on johtanut hittipeli Hay Dayn kehitystiimiä.

Nyt hän kuitenkin opettelee C#-kieltä, jota käytetään Unity-pelimoottorilla ohjelmoidessa.

Lienee hyvä aika opetella. Hollanda-Grönbergin vastuulla on koodauskoulu Hive Helsingin perustaminen. Ja tosiaan: pelisuunnittelijana voi tehdä menestyksekkään uran koodaamatta. Monilla on taide- tai designtausta kuten Hollanda-Grönbergillä.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu

Sisältö