Finnairille harvinaisen kovaa kritiikkiä myöhästymiskorvauksista – Kuluttajaliitto: toiminta ”häpeällistä”

Korvaukset saattavat aiheuttaa lentoyhtiölle kymmenien miljoonien menetykset.
Kotimaa 17.11.2017 18:32
Finnairin matkustajakone Helsinki-Vantaan lentoasemalla 6. heinäkuuta 2017.
Finnairin matkustajakone Helsinki-Vantaan lentoasemalla 6. heinäkuuta 2017. © MIKKO STIG / Lehtikuva

Kuluttajaliitto pitää Finnairin toimintaa lentojen myöhästymisestä matkustajille suoritettavien korvausten maksamisessa ”häpeällisenä”.

Liiton perjantaina julkaiseman avoimen kirjeen mukaan lähes joka kymmenes vuonna 2016 Kuluttajariitalautakuntaan tullut valitus koski Finnairia. Vuoteen 2015 verrattuna valitusten määrä myös kasvoi yli 70 prosenttia.

Ongelmaa on käsitelty jo pitkään.

Se nousi näkyvästi esille myös Finnairin viime kevään yhtiökokouksessa. Yksi osakas piti yhtiön toimintaa niin ikään häpeällisenä ja ihmetteli, kuinka ”meidän yhtiö” esiintyy kuluttajavalituksissa useammin kuin käytettyjen autojen huijarikauppiaat.