Asiat kerrankin paremmin kuin ennen: Sosiaalinen media luo kuplia – mutta myös puhkoo niitä

ESSEE: Ihmiset ovat aina tulkinneet ympäristöään valikoivasti, kirjoittaa Juho Rahkonen.
Kotimaa 20.3.2017 20:55
Juho Rahkonen

Facebook ja Whatsapp ovat kaksi suosituinta sosiaalisen median palvelua Suomessa. Kuvituskuva. © PATRICK SISON / LEHTIKUVA / AP

Sosiaalinen media luo samanmielisten kuplia, mutta samalla se altistaa ihmiset melkoiselle kirjolle mielipiteitä, arvioi Taloustutkimuksen tutkimuspäällikkö Juho Rahkonen uudessa Kanava-lehdessä. Hänen mukaansa samanmielisten kuplia syntyi myös ennen some-aikaa, kun ihmisten pääasiallinen tiedonlähd...

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu