Ammattiliitto poltti päreensä hoivajättiin: ”Yrityksen tulos keskeisin asia, ei asukkaiden hyvinvointi”

SuPerin mukaan Esperi Caren työntekijöiden keskuudessa koetaan sekä fyysistä että henkistä väsymystä.
Kotimaa 19.10.2017 15:24
Esperi Care -yhtiön etusivu netissä. Ruutukaappaus.
Esperi Care -hoivayrityksen etusivu internetissä. Ruutukaappaus.

Ammattiliitto SuPer on ottanut hoivakotiketju Esperi Caren toimintatavat laajemmin selvityksen kohteeksi.

Liitto lähetti syyskuussa Esperissä työskenteleville jäsenilleen kyselyn, jossa se kartoitti heidän näkemyksiään henkilöstömitoituksista, työvuorosuunnittelusta ja osa-aikatyöstä. 

SuPer tiedotti kyselyn tuloksista jäsenilleen 18. lokakuuta. 

”Kyselyn perusteella vaikuttaa siltä, että ongelmat Esperissä ovat vakavia ja samat ongelmat koskettavat lukuisia työntekijöitä eri yksiköissä eri puolilla Suomea. Yrityksen tulos vaikuttaa olevan keskeisin asia eikä asukkaiden ja työntekijöiden hyvinvointi", Suomen Kuvalehden haltuun saamassa viestissä todetaan. 

Liiton yksityissektorin neuvottelupäällikkö Pia Zaerens vahvistaa kyselyn ja kertoo, että siihen tuli yllättävän iso määrä vastauksia, yli 300.

Tilaa Suomen Kuvalehti ja jatka lukemista

Saat uusia artikkeleita joka päivä ja 100 vuoden lehdet arkistossa.

Katso tarjous Kirjaudu